A blogírás és ami mögötte van

A blogírás és ami mögötte van

Nem tudom, hogy figyeled-e a Facebook hírfolyamot, de én egyre több ilyen-olyan blogot látok. Valamelyik vicces és humoros célzattal jött létre, valamelyik a hiteltartozásokról és az abból való kilábalásban összegzi a legfontosabb dolgokat, és bizony nagyon sok pedig valamilyen marketing tevékenységgel függ össze. Noha mind más más célzattal jött létre, egy valami közös bennük

az, hogy mind mögött emberek állnak, akik vagy ilyen vagy olyan okból elkezdték használni a saját médiahangszórójukként a blog.hu , blogspot.com vagy a wordpress CMS rendszeren működő oldalaikat. Te is most éppen egy ilyen blogot olvasol.

De ássunk egy kicsit a blogírás mélyére vajon miért olyan felkapott dolog mostanság blogolni?

Blogírás – divat vagy egy gigantikus világrobbanás?

blogírás

Az ember alapvető szükséglete, hogy közösségben éljen. Talán a sok dolog mellett ez is kiemelte a homo sapiens-t a tisztán állati sorból és létrehozva a ma élő ember. ( jajj, de szépen fogalmaztam)

De ahogy a világ egyre összetettebb lett, illetve azzá tettük, az emberek arra kezdtek el vágyni, hogy megmutathassák saját magukat is és elmondhassák, hogy ők mások, mint a sok szürke emberke a világban.

Ezen gondolom nem is lehet csodálkozni főleg, ha ebben a rohanó világban te is egy kicsit szétnézel. Konzerv műsorok, konzerv életek, sablon sablon hátán. Kell a változatosság! és a változatosság pedig egy másik ember és annak élete, gondolatai, szemléletmódja.

Régen különböző társasági körök, csoportok alakultak egy-egy téma köré csoportosulva, manapság facebook csoportok és egyéni blogok azok, melyek átveszik ezen szerepeket. A világ annyira nem változott, mint gondolnánk csak a csatornák és az emberi kommunikáció változott meg egy kicsit.

A blog tekinthető akár személyes internetes naplónak is – én speciel próbálkoztam így blogot írni, nagyon érdekes élmény volt – ami legtöbbször az író érzésvilágát és gondolatait adja át, tömegeknek az internet világában. Rettentő élvezetes dolog szinte majdnem, hogy egy saját pszichiátert kap az ember egy blog képében, ahol nincs kioktatás, vagy negatív gondolatok, hanem csak te vagy és az írás. Felszabadító érzés a blogírás, és mind emellett rengeteg eszközt ad az ember kezébe, ha saját vállalkozását akarja minőségi módon “hirdetni” az online világban.

Mint minden más az blogírás is úgy kezdődött, hogy nem nagyon vették komolyan. Túl magamutogatónak és kitárulkozónak vélték. De pont ez volt és mai napig is ez benne az érdekes. Nem hétköznapi, hanem valahogy valami megfoghatatlanul izgalmas dolog van benne (És most itt lövöm le a poént,  ez különlegesség maga az ember.)

Ahány ember, annyi gondolat érzelem, megélt élmény ez mind mind olvashatóvá válik egy blogban.

A világ változik és változik a blogolás megítélése is

2015-ben élünk és bizony ebben a digitálisan átszőtt világban, nem csak kellemetlen tapasztalatai lehetnek az embereknek az online világgal kapcsolatban. Én azt hiszem, hogy ezen negatív tapasztalatok többségében megelőzhetőek, ha megtanuljuk hatékonyan alkalmazni az internet adta eszközöket. De itt korántsem arról van szó,  hogy most felteszek egy tűzfalat a gépemre, hanem arra, hogy olyan lehetőségeket használhatok, ami társadalmi vagy szociális helyzet miatt egyszerűen nem volt adott.

1990 előtt a szólásszabadság nem ismert fogalom volt, ma nem, hogy szólásszabadság van, hanem egyenesen ordibálnak az emberek bele a nagy világba és sokan a kis személyes szférájukon – egy blogon – teszik mindezt.

Rengeteg tematikus blog,  de csak úgy mazsolázgatás gyanánt – a teljesség igénye nélkül persze:

Üzleti blog annak aki üzleti tippeket keres a neten

Informatikai nosztalgiázás

Határon innen és túl érdekességek

A képregény imádóknak

és még lehetne sorolni tömérdek blogot és személyes oldalt ami nem ragaszkodik a “blogolás” mondjuk úgy kötött formáihoz.

Maga a blogírás nem feltétlenül írásos formában valósul meg, hanem lehet akár videó is – videóblog

Ahogy látod a blogolás szerencsére, ma már egy teljesen elfogadott publicista műfaj, ami nem egyedül az újságíróké. Sőt leginkább nem az övék.

 ——————————————————————————————————–

Blogírás, mint üzlet

Mint azt már sejted nem csak magáncélra lehet használni egy blogfelületet. Rengeteg olyan oldal is felépült, ami kimondottan marketing tevékenységet folytat, szóval valamit – legyen az termék, szolgáltatás vagy akár maga az ember – értékesíteni szeretne. A blogírás világának megvannak a maga szabályai marketing szemszögből 

Hogyan adj el bármit az interneten? – ez az egyik olyan kérdés amit hálózatépítők és vállalkozások, ilyen vagy olyan formában, de feltesznek maguknak, hiszen a világ az online megoldások felé tolódik és ebből egy mai magyar hálózatépítőnek és vállalkozónak tevékenyen részt kell vennie.

Ok, de miért jó egy blog, üzleti szempontból? Miért kellene bárkinek is a blogírással foglalkoznia, ha elakar adni valamit?

Gyakran előfordul a blogolok világában, hogy egy adott témával kapcsolatban – legyen az mondjuk divat – hatalmas olvasótábor alakul ki az adott blog körül. Tudják ezt a nagy cégek is és meg is keresik a témába illő bloggereket, akikkel megbeszélik, hogy az ő termékükről, szolgáltatásukról kipróbálás után írjanak véleményt az oldalukon. A bloggernek is nagyon hasznos, hiszen az olvasótábora témába vágóan – ha tényleg hasznos a blog az olvasóknak – nagyon sok újdonsággal találkozhat, másrészt anyagilag is megérheti, hiszen a cégek bizony néha még fizetnek is egy külsős véleményéért.

A cég kapott egy szuper célzott reklámot, szinte majdnem ingyen és rengeteg emberhez eljutott azzal, hogy az blogger médiacsatornáját vette kölcsön. Ez egy tipikusan mind a két félnek hasznos üzlet. A divatszakmában különösen kirajzolódik, hiszen rengeteg szponzor keresheti meg a jobbnál jobb tehetségeket. A hirdetőkről meg nem is beszélve.

 

Blogírás hálózatépítői,vállalkozói szemszögből.

A felhasználók a világhálón zabálják az információkat, főleg azokat amiből segítséget és tanácsot meríthetnek, ebből adódik a nevük is “felhasználó”. Ez egy új világ egy vállalkozás –  egy hálózatépítő – életében is.

Már nem válik be az a módszer, hogy “az enyém a legjobb, amit csak vehetsz” itt bizony kifinomultabb módszerekhez kell nyúlni. És itt jön a képbe a tartalommarketing és a vonzásmarketing, mint hatékony koncepció.

Az online világban semmit sem fog elérni az, aki csak szimplán tologatja az üzletét a blogján, hiszen nem fogják olvasni.

blogírás nem terjedhet ki arra, hogy mindenkinek beajánljuk az üzletünket vagy portékánkat. Hasznos és alkalmazható dolgokkal kell előrukkolni és azzal kel segíteni az embereket. Előbb adj, hogy azután kaphass

Hideg piac és célközönség. Ezek azok a kulcsszavak amire fókuszálnod kell. Nem kell hívogatni – ha nem akarsz –  hanem téged fognak megtalálni, megszűnik az állandó kifogáskezelés, hiszen az értékesítési csatorna össze van kapcsolva a blogoddal és ezzel olyan embereket érhetsz el akiket azelőtt soha. A hideg piac nagyszerű lehetőség, hiszen nincsenek fenntartások és kötetlenebb tudsz te is lenni. Az emberek jönnek és kérdeznek, te pedig segítesz nekik a döntéshozatalban. Akit nem érdekel amit tudsz adni az bele sem kerül a látómeződbe, hiszen nem olvas vagy nem kérdez. Csak azokkal kell kommunikálnod akik már eleve érdeklődnek az irányt, amivel te foglalkozol.

A blogolás hatalmas szabadságot ad egy hálózatépítőnek és egy hétköznapi vállalkozónak. Nincs az a brutális stressz és gladiátorharc, amit a hétköznapokban majdhogy nem teljesen természetesnek vettünk,

A blogírás nagyon sok egyéb hasznot is “termel”:

Ha tényleg segítő szándék vezérel és hasznos, amit blogírás címén csinálsz, akkor egy szuper márkaépítés veszi kezdetét. Szakértő leszel a saját területeden, és az embereket csak úgy vonzani fogd magad köré, pusztán csak azzal, hogy segítesz számukra megoldani olyan problémákat, amiken nem tudtak átlendülni saját maguk. Adj lehetőséget az embereknek, hogy tarthassák veled a kapcsolatot, hiszen érték amit adsz nekik, miért ne olvasnák és figyelnének téged nap mint nap? A hírlevél rendszer kiépítése nagyszerű lehetőség erre.

Ez megteremti a kapcsolatot az azon emberek és közted, akiket addig soha nem is ismertél vagy ha ismertél is, valamiképp nem találtad meg a velük a közös hangot. A bizalomépítés nagyon erős alapját kell, hogy képezze a munkának, hiszen a látogatónak, olvasónak csak egyetlen kattintás és már ott sincs az oldaladon.

Ha valóban szeretnél sikereket az internet világában, akkor a blog lesz az egyik legerősebb csatornád, amivel elérhetetlennek tűnő személyeket is el tudsz majd érni. Ehhez viszont el kell mélyedned az online marketing rejtelmeiben.

 

Arra gondoltam, hogy ha már meglátogattad az oldalam és olvasod, miért ne lehetnénk ismerősök a Facebookon is?!

Kattints ide és jelölj be ismerősnek! Bejelölés után itt is tudsz plusz infót szerezni:

Ha bármi kérdésed van vedd fel velem a kapcsolatot!

Hári Antal

Facebook profil
Blog facebook profil
Skype: antal642
Telefon: 06704118360
E-mailt a kapcsolat menüben írj!

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.